"György és a Sárkány": a kezelők ala Tippi

SZERZŐ: goblinpirate 18:08

1463120_662062387150241_165423226_n.jpg

Üdv!


Lassan mindenki leírta a maga részét a közös nevezésből, így aktuálisan én is lefirkantom a gondolataim a témában.
Tomi a legutóbbi H.É.T.-en félrehívott minket Sztyopával egy kis kupak tanácsra, ahol is megmutatta nekünk a terveket, vállaljuk-e, vagy nem, induljunk, ne induljunk. Sztyopával mindketten igent mondtunk, én már csak azért is, mert a TMT teljes jogú tagjának tekintem magam, még akkor is, ha a TMT-t a többség még mindig csak Tomi(MAC) projektként tartják számon. Én hozzám senki nem jött oda hogy "hé haver, te festetted a kezelőket? Tök jók".
Ellenben Tomit mindenki kifaggatta az építésről, stb, kicsit mostoha vagyok ilyen tekintetben, de lassan megszokom. Sanyi dettó erre a sorsra van kárhoztatva, ilyen ez a popszakma :D.
Valószínűnek tartom, hogy ugyanúgy Móváron vagy bárhol máshol sem fog senki odajönni, és a kezelőkről kérdezni, ne adj Isten megdicsérni őket.

Alapvetően kis részt vállaltam be a közös nevezésből, nem akartam semmit összecsapni, azt sem akartam hogy úgy járjunk, mint anno a Zorks on the Beach-el, ezt elkerülendő, előre lefektettük, hogy ki, mit fog csinálni, én a hősöket vállaltam be, Sztyopa pedig a sárkányt, Tomiék pedig minden mást, amiért elismerésem, mert nem volt piskóta a hajó és a base sem.


Az általam készült képek minőségéért előre is elnézést, általában este fényképeztem, mesterséges fénynél, vakuval.

Sanyi csinálta a karakterek konvertálását is, relatíve gyorsan kellett elkészülnie velük, ezért itt-ott voltak szépséghibák, de semmi olyan, amit én 20 perc plusz munkával ne tudtam volna kijavítani.
Szerintem nagyon ügyesen megoldotta a dolgot, sokkal jobbnak tartom az idei év konvertálásait mint pl a tavalyi zork kezelőkét.
Nagyobb kedvvel is csináltam őket.

Két részletben érkeztek meg hozzám a kezelők, postán ofkórsz.

Első felvonásban a kis gnóm kalóz kapitány, a gobbó mesterlövész és a trollslaya, második felvonásban pedig a mágus, az elf dárdavető kezelő, és nem utolsósorban a Pala.

A kis kalózkapitánnyal kezdtem, relatíve gyorsan ki is festettem, személyes kedvencem a projektből, nagyon jópofa karakter lett, élveztem a festését nagyon :). Nagyon extra technikákat nem használtam rajta, de igyekeztem minél hangulatosabbra és szebbre kifesteni. Konvertált figurákat nem tudok olyan jól kidolgozni, viszont ebben a projektben szerintem a tőlem elvárt szintet tudtam hozni.

DSCN8688.JPG

Másodikként a kis gobbót vettem a szárnyaim alá, nyílt titok, hogy imádom a gobbókat, úgyhogy ez a figura rekordsebességgel készült el, szerintem szintén nézhető minőségben.
Azt tudni kell, hogy folyamatosan e-maileztem a többiekkel, hogy adott figura jó lesz-e, nagyjából milyen színsémát alkalmazzak, stb stb.

DSCN8689.JPG

Harmadik nekifutásnak a Slayert akartam megcsinálni, viszont miután elkezdtem festeni, a lelkesedésem elfogyott a figura irányában. Közben megjött a másik három figura, így hát inkább őket vettem elő, a Paladinnal az élen.
Nem tudom mennyire látszik, de a Paladin festése vette el a legtöbb időt. Konkrétan egy teljes napot, plusz a következő nap reggelét. Festettem közben mást is, plusz nyilván pihentem, de a festési idő sacc 15 óra körül állhatott meg. Nem vagyok maradéktalanul elégedett vele, de ettől függetlenül jól sikerült szerintem.

DSCN8710.JPG

DSCN8711.JPG

A Paladin után következett a mágus. Őt még szívesen festettem, nem is volt hálátlan modell, bár meglehetősen kopott, amitől hajlamos voltam a hajamat tépni.  A fején a lángoló "hajat" elbénáztam, nem igazán tűnik éteri tűznek, de legalább jól néz ki, ha már vagy 2 órát elbénáztam vele :D.

Ezután jött az elkerülhetetlen, folytattam a törpöt. Nagyon szeretem a törpöket, Gotrek Gurnisson jóvoltából a Slayereket kiváltképp, de ez a figura elég sokszor kivitt az agyból.
Mivel ugró pózban volt/van, ezért elég nehéz volt úgy kifestenem, hogy ne nyúljak hozzá, viszont ahol hozzáértem, ott lekopott, biztonsági intézkedések ide vagy oda.

Először nem akartam neki csíkos nacit adni, de úgy voltam vele hogy annyi plusz munkát nem jelent és legalább nem lesz olyan egyhangú a rengeteg bőr miatt.

A fém részekre nem fordítottam akkora figyelmet, mert nem tartottam őket hangsúlyosnak.



DSCN8717_1.JPG
DSCN8719.JPG

Utolsóként az Elf kezelő következett. Nos az ő festése elég nyögvenyelős volt, elfekből csak a Dark Elfeket szeretem, szóval már alapból nem úgy álltam a figurához hogy: " húúú de várom hogy festhessem".
Ezt tetézte a rengeteg részlet, kis helyen, egymásra halmozva.
Kifejezetten utálom ezt az alig látszik ki a fejem a sisakból, de légyszi dolgozz ki rendesen témát a High Elf figuráknál, ki lehet vele kergetni a világból.
Mindezen negatívumok ellenére relatíve hamar túltettem magam a figura festésén, viszont Tomiéknak kikötöttem hogy nem lesz túl extrázva a srác.

DSCN8723.JPG

DSCN8722.JPG

Miután elkészültem, hamarjában csináltam pár képet, csomagoltam és ellibbentem a postára, hogy minél előbb odaérjenek a srácok Tomihoz, hogy azon melegében tudjanak velük foglalkozni.
Én elégedett vagyok a végeredménnyel, a többiek is elégedettek voltak (legalábbis ezt mondták :P), úgyhogy nekem több nem kellett a boldogságomhoz a közös nevezést illetően.

Az mondjuk elég szomorú dolog hogy Dioráma kategóriában körülbelül semmi pluszt nem ad az hogy egy-egy nevezés szinte 100%-os konverzióval és építéssel készült, sokkal inkább a festés szintje nyom ott is a latba.
Kicsit sajnálom, hogy csak bronzot kaptunk, nem félreérteni, ez is szép teljesítmény, de mint résztvevő, tudom mennyi munka van a projekt mögött, csak én körülbelül 50 órát tettem bele, és enyém volt a munka legkisebb része, lehet számolni :). Andréval beszélgettünk róla, hogy nem kis dolog távmunkával ezt összeegyeztetni több embernek, és tényleg rengeteg kommunikáció és szervezés van a dioráma mögött. Volt hogy hisztiztünk, volt hogy nevettünk,adott esetben maximálisan segítve egymás munkáját. Körülbelül 500 levelet váltottunk a projekt során, ami úgy gondolom hogy nem semmi :).

Andrénak utólag is hálásan köszönöm a GD-n való beszélgetést, jól esett az hogy a nyaggatás ellenére is szívesen elmondtad a véleményed az egyéni nevezéseinkről, plusz nagyon pozitív volt az őszinte kritika, mind pozitívum mind negatívum tekintetében.

Plusz köszönöm a TMT-s barátaimnak hogy az idei projektben is részt vehettem, jó kis csapat vagyunk :).

2013 dec. 16

A bejegyzés trackback címe:

https://tmtmanufaktura.blog.hu/api/trackback/id/tr995695021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MARNEUS 2013.12.16. 20:04:58

Jó Cikk lett Gratula!
Sajnálom , hogy általánosságban engem azonosítanak a Manufakturával. Nekem is nagyon kellemetlen és nem győzöm mondani , hogy ez három (ez esetben négy) ember munkája.
Majd csinálok (tatok) táblát Móvára és ráragasztom szegelem vatevőr és akkor nem kell mentegőzni !

MAC

sztyopper 2013.12.16. 21:29:49

@MARNEUS: Ezek csak az élet apró problémái, hogy ki kivel azonosul.

Szép volt fiúk!

Transferatu 2013.12.18. 16:46:13

Szerintem király a föstés, ha én így festeném a babukat, szerintem már én is indultam volna egyéniben - is. Meg nem csak terv/konverzióval szállnék be a közösbe... :D

goblinpirate 2013.12.19. 11:27:32

@Transferatu: Azokban meg te vagy ász és én nem értek hozzá :). Bár most azt mondom hogy ülj le saját munkák elé és csináld, kell neked egy kis inspiráció és chill :).

TMT MANUFAKTURA

A TMT Manufaktúra egy baráti társulás, amely egyedi figurák megtervezésével-kivitelezésével-festésével foglalkozik, ezenfelül tereptárgyak és terepasztalok készítésével.A blogunk célja, hogy minél szélesebb körben ismertek legyünk, hogy berobbanjunk a köztudatba, és természetesen hogy nyomon követhetőek legyenek a munkáink.

Tagok:

Bíró Sándor alias Transferatu (az első T): Grafikus tervezés, szkrecsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat. Beteg elménk által megálmodott világot Ő veti papírra.

Boros Tamás alias MAC(az egyetlen M) : Konvertálás, szkreccsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat.

Tombi Tibor alias Tippi (az utolsó T) : Festés

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (5) 2015 (1) 2016 (3) 2017 (1) 40k (9) A (1) acolyte (1) angel (1) art (1) átvezető (7) baráti (2) beach (1) bemutatkozás (1) Bemutató (1) bike (1) brainstorm (1) character (2) Címkék (2) CMON meghívó (1) conversion (11) convert (7) counters (2) daemon (2) dark (1) day (1) deathskull (3) deff (2) diorama (6) dread (2) dreadnought (1) dwarf (1) DZC (4) épület (9) eszköz (1) évkezdő (1) fallen (1) fantasy (1) Fantasy (7) festés (9) flames (1) games (1) gamesday (6) grafika (2) green (9) greenstuff (2) heresy (1) ismertető (3) jam (1) Khador (5) kicsomagolás (2) kitbash (17) Kommentár nélkül (1) konvert (12) KOW (1) közös Cikk (1) malifaux (7) MalifauxJam (2) Móvár (2) nemzetközi (2) nurgle (1) of (1) ogre (1) ork (8) paint (6) painting (3) reklám (1) renowar (1) stuff (3) styrol (18) szabály (1) szkreccs (14) szpííd (2) talp (1) terrain (2) terv (6) törpe (3) Tutorial (7) Uj játék (4) Új játék DZC (3) unclean (1) verseny (9) waagh (1) war (1) warhammer (14) Warmachine (5) western (6) ww2 (2) Címkefelhő

Friss topikok

süti beállítások módosítása