Üdv Mindenkinek!
Figyelem ! Giga Post következik !
Mivel mindenki végzett a saját részének bemutatásával és amúgy is tüdőgyulladásos kényszerpihenőn vagyok ezért most rajtam a sor , hogy elregéljem hogyan készült az én részem (Léghajó) az ez évi közös TMT projektből.
Az Artwörköket már láttátok ezért ezzel nem traktálnálak titeket. Akkor jöjjön a Kép dömping. Nem mindenhova kerül magyarázat de azért igyekszem .
Szóval az egész alapja egy kb 1500 forintos gyerekjáték , egy kalóz hajó. Sajnos a dobozról meg az eredeti állapotáról trehányságom és izgatottságom okán nem készült kép de a lecsupaszított verziót itt láthatjátok !
Hajótörzs
Innen kezdődött az építés a művészi rajzot a lehető leghívebben követve. Először szét daraboltam , kibeleztem és szét vágtam , hogy a lehető legjobban hasonlítson már az első lépésektől kezdve. Sajna az anyaga miatt helyenként tőrt mint a száraz ág ezért kellett a megerősítés neki.
Majd jöhetett a tényleges építés. Fő alkotó elem a Styrol. Minden ami rá van építve az styrol, Túlnyomó részt. Elsőnek a hasa rész készült el. A méretre vágott bordákra Styrol "lécek" kerültek. Majd az oldal rész hasonló megvalósításban. Az oldaltornyok Styrol körök amik a rajznak megfelelő bordázattal vannak alátámasztva.
Jöhet a csörlő. Ennek két variációja is elkészült mivel a Művészeti vezetőnek nem tetszett :D Elöszőr a régit láthatjátok.
..és itt az új és végleges.
A fedélzet elkészítése. A kormánykerék egy kör kiütő valamint vékony műanyag rúdak segítségével tudtam ilyen szépre megcsinálni.
Ekkor készültek el aszárnyak és a tartó szerkezet . Az alapja 0.5mm styrol és műanyag rúd (tollbetét valamint az a vékony műanyag pálca amit a WD40 mellé is adnak) valamint Gombos tű.
Az egész hajó törzsben talán a hátsó traktus elkészítése volt a legmacerásabb. Az ablakok a kézműves boltban kapható kis díszítő elemek felragasztásával készültek. Majd a fennmaradó hézagokat Milliputtal tömítettem. Közben a Szivar testet is elkezdtem erről később. Valamint elkezdtem mindenhova gombostű aka Szegecs segítségével kis Foltozó lapokat feltenni valamint a pajzsok is a helyükre kerültek. A hátsó részen a rúnák GS-ből készültek.
A Szivar.
A Szivar alapja nem más mint két Acetonos flakon összefogatva egy Sziloplaszt tubussal az eleje pedig Lábazati szigetelő.
Ez a korlát a későbbiekben lecserélésre került mert sokkal jobb ötletem támadt. Mégpedig Gombostű rudacska és golyóbis :D A szivar testbe a "kockákat" gravírozó segítségével véstem be. A merevítő bordák pedig mi más lehet mint styrol lécek amit egy 3mm vastag táblából vágtam le. KÖzben gőzerővel készültek a kötélzetek amik három vékonyabb drót összesodrásából készültek.
Régi Korlát.
És az új
Ekkora azért már igen nagy % - ban készen volt a hajó és össze is állítottam. Elkészült a légcsavar. Amint látható Styrol, gitárhúr vég valamint tollvég segítségével.
Még a díszítések és az apró kiegészítők elkészítése , összerakása volt hátra. de ezeket hamar rászórtam.
Igazából ekkor már készen állt a festésre . Erre nem pazarolnék sok szót illetve képet. A lényeg , hogy a nagyja Ab-vel lett fújva majd az effektek. festés után felkerültek a Műköröm szépítéshez használt gyöngyök. Szebbet nem hiszem , hogy lehetne csinálni :D
Közben a talp is megérkezett valamint a figurákra sem kellett sokat várni ,így elkezdhettem összeállítani az egészet. A Talpat kétféle (fekete-fehér) alapozás után AB-vel fújtam és mentek rá a különböző bemosók és effektek. A legvégén a havazás.
Kötélzet méretezés még festés előtt.
És a havazás.
Hát ennyi lett volna. Tudom hiányzik a kész műről a képek .Ezt egy külön postba teszem ki mert már így is oriási lett ez a cikk. Tudom kicsit szétszórt és nem egészen nyomon követhető de egyszerűen annyi mindent le lehetne írni a készülés körülményeiről, hogy az egy postba be sem fér. Igen valószínűleg több postba kellett volna publikálni a készülés ideje alatt folyamatosan de ezt majd egy másik műnél egy másik évben!
Vélemény !
Komment!
Kérdés !
Kritika!
Bármi jöhet ide itt megkapod rá a választ !
MAC