Citadel Failcast, avagy hogy analizáld meg saját magad hátulról, erőteljesen

SZERZŐ: goblinpirate 19:33

DSCN7875.JPG

Uff!

Nos mivel nem akarok szégyenben maradni, itt vagyok én is egy újabb bejegyzéssel. Itt-ott vulgáris leszek, azoktól, akik ezt nem preferálják túlzottan,előre is elnézést kérek.

Alapvetően nem a hét közepére készültem színt vallani, így improvizálnom kell, és másról fogok nektek mesélni. (Tomi ezt majd rajtad verem le ha találkozunk végre! :D).

Nos a történetem amire itt és most kitérek az a saját tapasztalatom a Citadel Finecast aka Failcast modellekkel.

Szögezzük le, hogy én mindig is jobban szerettem a műanyag és gyanta öntvényeket a fémnél, nem tudom más hogy van vele, de nálam a fém hajlamos megkopni, és igen a nagykönyvben előírt módon előkezelem őket stb, de még így is esélyes a dolog. Elenyésző az a szám amikor találkoztam ezzel, de pl anno a Griffin Thallion-om Pestről Dunaújváros hazaúton megkopott,úgy hogy lakkozva volt és rendesen becsomagolva (szivacs, bubis zacsi). OOP és Rogue Trader modelleknél nincs gond, azokat az ember úgy is a polcon tartja.

Ez számomra irritáló, főleg ha az adott modellbe 10+ órát beleöltem mondjuk, mivel főleg a hőseim fémek csak, és őket nem alap TTQ-ra festem, ezért ez az időintervallum adott.

Így hát amikor anno meghallottam hogy a GW végre lapátra teszi a fém modelleket és halad a korral olyan formán hogy gyantára cseréli őket,elkezdtem örülni magamnak, aztán jöttek az első képek és meglátások külföldi fórumokon, hogy JEEZ, számting vrong vid dat!

Felhúztam a szemöldököm hogy mi a francért ennyire ótvar a végeredmény, de úgy voltam vele, biztos csak valami próba öntést kapott a gyerek, lesz ez jobb is, meg hiszem ha látom.

Aztán ugye berobbantak kis hazánkba is a silány öntvények, Inkvizítoron is nekiállt mindenki litániákban anyázni a GW felé, és kezdtem egyre-jobban hajlani én is a felé a meglátás felé, hogy a GW dugja fel magának ezt a minőséget.

Aztán első körben Zsolti barátom által akadtam össze személyesen a Finecast-al, egy Prince Apophas (én szimplán csak Aprófasznak hívom) személyében. Meglepődtem mert sorja minimális volt rajt, és buborékból is össz-vissz 4 volt, amik nem is voltak vészesek annyira. Festeni könnyen tudtam, és itt voltam úgy hogy talán túlzásokba estek a népek a fórumokon, hiszen ez még elég tűrhető, és én is elhamarkodottan vontam le messze menő következtetéseim.

 

Nem rég rá kellett jönnöm hogy túlságosan is naiv voltam e tekintetben !

Egyik kolléga név szerint Atlas, Inkvizítoron keresett valakit aki kifestene neki 10 db Failcast Warp Spidert, ejj mondom könnyű pénz, ráírtam, lepostázta a figurákat,festékeket.

Nagy erőkkel kibontottam a dobozt, előkotortam a figurákat, és itt jött el az a pont amikor azt hittem szörnyet halok. ENNYI hibát én még életemben nem láttam gyantán mint ezeken, itt feszüljek meg ha igen! :D

Nos, nem túlzok ha azt mondom hogy körülbelül mindegyik modellen legalább 10 kisebb - nagyobb buborék volt, a mérhetetlenül sok sorja és a meggörbült fegyverek mellett, arról meg nem is beszélve hogy kettőnek a talp illesztéke is le volt törve.

 Szívtam is a fogam rendesen, aztán fogtam magam és nekiálltam rendbe szedni őket, amennyire tudtam PVA-val kijavítottam a kismillió buborékot, puttizáshoz nem volt türelmem, lesorjáztam őket, alapozás, festés.

Megvallom nektek, én még figura előkészítéssel ennyit nem szoptam, mint ebben az esetben, vagy két teljes napomba került őket festhető szintre hozni, ami 10 figuránál vicc kategória, amikor 2 óra alatt leszoktam sorjázni meg összerakni 10-20 figurát.

 (Képek minőségéért előre is elnézéseteket kell hogy kérjem, nem a blogra készültek).

Ez az a szint amit ki tudtam hozni belőlük, Quickshade-el készültek, hogy mentsem a menthetőt amennyire lehet.

El kellett ezek után gondolkoznom a GW filozófiáján, tudjuk jól hogy nagyon átmentek a Manager személet felé, ami tömören: Minél több pénzt kisajtolni a customer-ből, minél költséghatékonyabban.

Nem tudom hogy náluk a Minőségirányító mit csinál egész nap, hogy ha a gyárból ilyen szinten fail termékek kerülnek ki a boltokba, de szívesen megrugdalnám , a vezetőséggel együtt.

Kijelenteném hogy soha nem szerettem a GW-t, bizonyos lépései miatt,de ezek után egyenes utálom, gyártási költségeket levitte, az árakat pedig szinten tartotta, 0 vevőközpontúsággal, lehet hogy vezető cég, de én ezt akkor sem engedném meg magamnak.

Mellette szóljon, hogy a műanyag Kit-ek nagyon jók, ott legalább törekszik még arra hogy ne két marék szart vágjon hozzánk, de azon is kiakadtam annak idején hogy a 20 fős dobozokat levitte 10-re ugyan azért az árért Fantasy-ben, és ugye az aktuális kiadás a tömeget részesíti előnyben, ergo költsd a pénzed vagy elmehetsz a sunyiba szindróma.

 Gyanítom a Liquid Green Stuff sem azért jött be a képbe mert mekkora innováció, hanem azért hogy a sok szar hibát kényelmesen, hajtépkedés nélkül ki tudd javítani a Failcast figuráidon.Amúgy alapvetően szimpatikus megoldás,tervezem is hogy szerzek belőle magamnak. Mondjuk alapvetően  javítgatásra lehet csak szerintem használni, de a nagy sculptorok nyugodtan kijavíthatnak ha tévednék.

www.youtube.com/watch

 Kíváncsi lennék mások tapasztalataira Failcast terén, meg a véleményetekre a leírtakkal kapcsolatban, úgyhogy akinek van kedve firkantson hozzászólást!.

Hétvégén jelentkezem a tervezett bejegyzésemmel is, addig is kellemes napokat! :).

2012 már. 27

A bejegyzés trackback címe:

https://tmtmanufaktura.blog.hu/api/trackback/id/tr784344291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kabaman 2012.03.27. 20:28:21

Én ugyan sohasem vettem failcastot, mégis kerülöm, mert nem akarok csalódást és veseagyérgörcsszindrómaagyfaszt kapni :-)

MA5X 2012.03.27. 20:28:25

Failcast az failcast, nem veletlen. Es meg orulhetsz, hogy az uj necron hosokkel nem talalkoztal FC valtozatban. 10-bol 10 hibas.

Liquid GS: bar eselyes, hogy az FC figurak javitasara lett kitalalva, de nem arra a legjobb, hanem a muagyag kiteknel(Nida mosta, tankok, WHFB szornyek) az illesztesek teljes eltuntetesere.
Amugy egy kivetelesen hasznos dolog GW-tol.

Jo dolog benne, hogy acetonos koromlakklemoso oldja, igy felviszed az illesztesre akarmilyen vastagon (igy a szaradaskori zsugorodas nem lesz gond), majd ha megszaradt, akkor koromlakklemosoba martott fulpiszkaloval siman letorlod a folosleget.

goblinpirate 2012.03.27. 20:37:31

@MA5X: Igen, jó meg hasznos kelléknek tűnt és hogy még ki is egészítetted az infót, így még inkább.

MARNEUS 2012.03.27. 20:41:51

Jó kis íromány Drakulálok! Ezzel meg is van a 3poszt/24H..vagy fordítva!
Személyszerint még nem festettem FaliCastot de a Neten fellelhetők alapján borzalom..bár tervezek egy Empire generalt festeni majd csak úgy mert az szépmeg jó majd akkor nyílatkozom :-) Addig kénytelen vagyok elhinni a sok internetes Nyígást , hoyg milyen szar.Mondjuk amit a LotR figuráknál láttam az tragédia!

MAC

sztyopper 2012.03.27. 22:59:29

Hát komám, én egy empire captaint vettem kalapáccsal és pisztollyal, de kb. azon az egy figurán van legalább 15-20 buborék. A szegecseknek a feje majdnem az összes hiányzik, és pont az egyik kezén van a legnagyobb légbuborék. Puttizhatom újra a figura ujjait. Legnagyobb poén, hogy azért vettem meg a figurát, hogy majd decemberben indítom festőversenyen, de így nem biztos hogy lesz belőle valami.
Maga a modell nagyon faca, de szerintem egy napot kell majd túráznom rajta mire összekaparom valamilyen szintre, hogy festhető legyen.
Én a GW helyében szégyellném magam, hogy ilyen munkát be mernek csomagolni, hát még eladni. Ennyi pénzér.

Én szoktam önteni, de ilyen munkát ki nem adnék a kezemből. Inkább veszteséget termelek, minthogy megszóljon akárki is a minőség miatt(sőt javarészt ezért nem szoktam másnak önteni, nehogy megdobáljon sárral utána).

goblinpirate 2012.03.27. 23:12:40

Pedig anno amit tőled kaptam ajándékba bitzeket amik neked úgymond felesleg voltak, azokból egy elég jó Breton hős lett, és talán egy buborékot ha láttam :D.

m3tr0n01d 2012.03.28. 00:45:19

Én 25. évfordulós Crimson Fistet vettem, és bár elsőre jónak tűnt, otthon, tüzetesebb vizsgálat után majdnem elsírtam magam.
A hibák: powerfistes kéz ujjainak belső felülete k.nagy luk, csak a körvonalak voltak meg; galléron két k.nagy folytonossági hiány, alig lehetett befoltozni; az ork fejnek nem volt normális áll alatti része (sisakszíj, állcsúcs...); a pisztolyt tartó kéz hossztengely mentén elcsúszott legalább 2 milimétert, a pisztolyt teljesen újra kell formázni, a kéz felülete meg csupa buborék, ezzel nem is tudom, mit csináljak; a medence alsó része hiányzott; a bal láb alsó részén a páncél lukas és elcsúszott; a bal talpból hiányzott egy darab; a sziklából, amin a bal láb nyugszik, hiányzott egy rész (ezzel nem foglalkoztam, mert nem olyan feltűnő és a felület elmegy, de összehasonlítva az eredetivel észre lehet venni a hiányt); a félbemaradt purity sealeket és emblémákat nem is számoltam meg. Pozitívum viszont, hogy a zászlóban csak egy kisebb hiba volt (az is elmegy golyónyomnak) és a dombból is csak egy kisebb, kábé az egyforintos harmadának megfelelő darab hiányzott.
Szóval ha failcastosítják a LotD figurákat, lemondok a beszerzésükről. SZVSZ ennyi idő alatt ki kellett volna már gyomlálni a rendszer gyengéit, csak sóherek nagyon Nottinghamben és az a mondás járja arrafelé: "A hülye úgyis megveszi." És igazuk is van.

m3tr0n01d 2012.03.28. 00:48:13

@m3tr0n01d: És még egy: a sisak alsó-hátsó részén vízszintesen egy szép hosszú buborék, ami ráadásul mély is volt. Röviden ennyi. :)

MA5X 2012.03.28. 09:01:49

@m3tronoid: oszinten mit lehet ezzel csinalni? visszakerni a penzt es kukaba dobni.

Egyreszt pont ezt vartam a 25 eves evfordulos figuratol, ezert is nem vettem. (masik ok a teljesen unalmas ujabb SM allo pozban eset)

sírógép 2012.03.28. 09:20:48

Jó lett a cikk sajnos nagyon igazad van.Eddig nem festettem én se failcastot (szerencsére),de megvettem én is a 25.évfordulós modellt.Nekem(künk)szerencsénk volt vele mert a talpazaton kívül nem nagyon van rajta öntési hiba,bubi,elcsúszás.Ott is csak anyagvastagságból adódó.Amennyire lehet kerülöm ezeket a-nem tudom nevén nevezni- termékeket,de sajnos valószínű ,hogy belefogok futni ha akarom ha nem.

m3tr0n01d 2012.03.28. 10:25:48

@MA5X: Nagy talpon zászlóval szerintem egész jól néz ki, és valamennyire hasonlít is az artwork-re. :) Mindenesetre a jövőben inkább a ForgeWorldtől vásárolok, ha leküzdhetetlen ingert érzek műgyanta iránt.
@sírógép: Gratula, majd az elkészült végeredményt tedd elérhetővé a nagyközönség számára! :)

sírógép 2012.03.28. 11:12:04

@m3tr0n01d: egyszer ki lesz festeve ,de nem a közeljővőben
:)

goblinpirate 2012.03.28. 12:52:46

@m3tr0n01d: Azért azt nem gondoltam volna hogy még a 25. évfordulós modell is ilyen szinten halálszar lehet :/. Pedig nekem is eléggé bejön a modell, de ilyen módon nem kell inkább nekem se.

@sírógép: Az a baj hogy hősökből mind failcast ami van, úgyhogy vagy Ebay-en kell vadászni a régi fém kiadásokat vagy trágya minőségű gyanta, esetleg Fantasynél lehet helyettesíteni, mert vannak elég jó cégek, de 40k-nál nem hinném hogy erre van lehetőség, konvertálás maximum.

sztyopper 2012.03.28. 18:44:28

@sírógép: Az a baj hogy hősökből mind failcast ami van, úgyhogy vagy Ebay-en kell vadászni a régi fém kiadásokat vagy trágya minőségű gyanta, esetleg Fantasynél lehet helyettesíteni, mert vannak elég jó cégek, de 40k-nál nem hinném hogy erre van lehetőség, konvertálás maximum.

Evvel csak akkor van gond, ha az adott GW gyártmány elég ritka.
Én a kapitánnyal egy olyan hőst választottam, ami elég ritkaság számban megy mint ebayen, mint magyar megválni kívánó tulajdonosok között.
Ugyanis egy ilyen gyalogos hőst én itthon összelegózok neked bitzekből fél nap alatt. Igazából egyszerű játékosok ezért a figuráért nem adnak ki pénzt, maximum egy-két műgyűjtő, aki ki szeretné festeni, és felrakni a polcra.

goblinpirate 2012.03.28. 20:22:14

@sztyopper: Hát igen, nem minden modellnél megoldható a dolog, ezért is írtam h ha valakinek nem kifejezetten a figura kell dísz gyanánt,akkor az még a konvertálást is beveheti a körbe.

sírógép 2012.03.28. 21:11:48

De vannak figuk amiket egy gyűjtő -mint én is- megvesz pl a 2012 GamesDay mini ami már failcast lesz :(

goblinpirate 2012.03.28. 23:26:06

@sírógép: Hát igen, abból csak a Failcast marad sajnos ezek szerint:/.

Tilinger Ádám 2012.03.29. 00:34:07

Én próbálom a jó oldalát nézni: szeretek formázgatni, és a finecast valóban fine-á alakításához ezt meg kell tenni. Őszintén élveztem a finecast Green Knight javítgatását.

Csak ne tűnne olyan piszok törékenynek az anyag. Az évfordulós modell zászlórúdja bírja majd?

MA5X 2012.03.29. 06:36:18

@Tilinger Ádám: haat, ha elvezed a hibas darabok javitasat, akkor tudnak parat kuldeni, hogy oromodet leld bennuk :) (a kijavitottat persze kerem vissza)

zaszlorud: hat, ha kicsereled egy femrudra, akkor birja, alaphelyzetben nem valoszinu.

sírógép 2012.03.29. 08:29:10

A konvertálást lehet jobban "támogatja" ez az anyag,de normál felhasználásban valószínűleg igencsak dűhítő a plusz egy munkafázis.Én személyszerint nem vagyok jó a GS-es munkákkal.A liqiud GS pedig nem a legjobb anyag a bubi kitöltésre,pláne nem láncszemek,szegecsek,koponyák visszafaragására.

Kérdés lehetne e valamit tenni,hogy drága pénzért (mert kinnt is gondolom feltünik az áremelkedés mégha nem is ilyen erőssen mit nálunk) ne iyen minőséget várhassunk el?

Tilinger Ádám 2012.03.29. 09:12:12

@MA5X: Ok, tény, hogy a lovagomnál nem volt olyan vészes a helyzet, önreklám:
adamblog.blog.hu/2012/01/03/citadel_finecast_the_green_knight

Az a plusz tíz-tizenöt perc, ami ráment tényleg nem botrányos; de nem akarom védeni a Games Workshopot: tényleg nem szép dolog, amit művelnek a Finecasttal.

Bár jelenleg az idő, aminek leginkább híján vagyok, akár még el is vállalnám egyes különleges modellek javítgatását...

MA5X 2012.03.29. 09:35:13

@sírógép: hogyne 2 dolgot lehet tenni:

1. nem veszel ilyen termeket, elobb utobb megerzik ok is a bevetel kiesest. (nem mindig teheto meg, foleg, ha egy adott figura kinezete tetszik)

2. irsz/telefonalsz a gw-supportnak, ok kuldenek meg egyet, majd meg egyet, sit... elobb utobb lessz annyi valtozatod, amibol mar ossze lehet rakni 1 tobbe kevesbe hasznalhatot.

Cs@tLós 2012.04.03. 22:13:54

Én sem neveztem be még Finecastre. Wargammers-éknél nézegettem pár finecast babát, én buborékokat nem láttam úgy hirtelenjében, viszont a fegyverek ferdék, görbék voltak, de nem kicsit. Azzal hogy mi a francot lehetne kezdeni, azt nem tudom, mert fémnél simán kézzel visszahajlítod, de a gyanta törik....

De a GW utóbbi pár éves működésétől feláll a szőr a hátamon, egyszerűen gusztustalan. Nincs a failcast-hez minőségellenőrzés (bizto vagyok benne, hogy ha lenne, akkor ezek nem jutnának ki), a festési útmutatók kikerültek a seregkönyvekből, vegyed meg hozzá a white dwarfot, ami 2 hét alatt kifogy mindenhonnan, és utána beszerezhetetlen, most megszüntették a régi festékeket (bár sztem csak átnevezték, de ez majd csak akkor derül ki, ha látjuk az újakat) és még külön festési útmutatód adnak ki 30 fontért (még csak nem is könyv, hanem 1 nyeszlett füzet)...A base kiegészítőket sem érdemes tőlük beszerezni, többszörös áron vannak mint mondjuk az Army Painter-esek...
Ellenben az ember eléggé rá van szorulva a GW-re, mert a figurák jól néznek ki, ami legalább olyan jól néz ki más modellgyártóktól, az 2x annyiba is kerül...

DolfikaVik 2012.04.05. 06:46:03

Bár a cikket csak most olvastam, de hozzáböffentek gyorsan :)
A régi fémfiguráknak is voltak anno bajaik, lehetett is őket orvosolni, több-kevesebb munkával. De ez a failcast az i-re a pont a gévé részéről. Az egyszeri játékosok pofánszarása az utóbbi időben nagyon megy náluk. A folyékony zöld anyag is ennek a stratégiának a része. Vedd meg a szar failcastot, aztán vegyél hozzá javítóanyagot. Ez kábé olyan, mintha vennél egy kocsit, ami nem indul, de vehetsz hozzá egy mindent orvosló javítókészletet. Szánalom a köbön.
A MAXXxxx által is említett necron hősökbe én is belefutottam, de szerencsére csak 2 cryptek és 1 imotekh személyében. A 2 cryptek tűrhető volt, apróbb javításokat kellett csak eszközölni rajtuk. Imotekh-től viszont könnybe lábadt a szemem, annyira fosadék munka. Sorja és bubi hegyek, elhajlott végtagok és fegyver. Be is hajítottam a szekrény mélyére. Inkább konvertálok egyet.
Igazából egy-egy figurával az ember elszöszmötöl, főleg ha szereti ezt a fajta munkát. De ha egész egységeket 5-10 figurával kell ebből összerakni (lásd a cikket), akkor vérlázító.

goblinpirate 2012.04.05. 11:25:23

@Cs@tLós: Jobb is ha nem Finecast-ozol szerintem, inkább konvertáld meg az adott hőst bitzekből ha van rá lehetőség, Gw honlapján néztem, eredetileg nyílt láng-al(gyufa,öngyújtó,gyertya), meg lehet formázni a ferde részeket, magyarul felpuhul a gyanta és tudod alakítani, nem próbáltam a Warp Spidereknél mert nem kockáztattam meg hogy csak duma a dolog, de ismétlem, állítólag működik.

Másik, igen ahogy én is írtam, húzzunk le 3 bőrt a customer-ről, úgy hogy minél több pénzt kisajtolunk belőle, lásd csőrös műanyagragasztó ami a Revellnél kb 300 Ft-os áron beszerezhető és rengeteg modellre elég, vagy a Tuft-ok, amik szintén olcsóbbak Aka Army Painter.

@DolfikaVik: Igen, volt a fémekkel is munka, sokszor elég nagy hézagok maradtak, például Káosz obliknál, de azokkal mégis hatványozottan kevesebb munka volt, mint pl Failcast-al.
Jobban is jársz szerintem a konvertálással, nem vagyok képben az új Necron dobozokkal,de még esélyesen használható bitz felhozatal is összejön a különféle dobozokból.

MA5X 2012.04.05. 13:53:04

@Cs@tLós: "A folyékony zöld anyag is ennek a stratégiának a része. Vedd meg a szar failcastot, aztán vegyél hozzá javítóanyagot."
Ugyan lehet, hogy erre lett kitalalva, de ez kivetelesen egy teljesen hasznalhato es jo termek toluk.

"most megszüntették a régi festékeket (bár sztem csak átnevezték"
nem, tenyleg van valtozas, de marcius vegi kiprobalas alapjan hatarozottan pozitiv valtozas.

"és még külön festési útmutatód adnak ki 30 fontért (még csak nem is könyv, hanem 1 nyeszlett füzet)"
A nyeszlett fuzet 2* olyan vastag, mint az eddigi konyvek. Es jar hozza DVD is.
Bar latatlanban azt mondom, hogy ami a DVD-n es az utmutatoban van, az kevesebb info, mint 40 fontert a Dark-Sword DVD keszlet.

"többszörös áron vannak mint mondjuk az Army Painter-esek"
Amik meg tobbszoros aron vannak, mint a barkacsbolt / modellezoboltosok (fucsomo, alapozo spray, quickshade mind mind pofatlanul draga, ebbol a szempontbol az AP ugyanugy mukodik, mint a GW.

elhajlott fegyver es kezek: en a gyufa/ongyujto-t nem probalnam, mugyantat eleg konnyen meg lehet gyujtani, igy kis 'mazlival' nemcsak a draga failcast eg el, de a lakas is le.
Ennel sokkal jobb a vizes megoldas: 2 tal, egyikben 80C-os vagy forrobb viz, masikban hideg csapviz. Forro vizbe betesz 10-20 sec-re, egyenesre hajlit, hidegvizbe bedob, hogy rogzuljon az uj forma.
Ennel a modszernel csak 2 hibat lehet elkovetni:
- amig formalhato az anyag szetnyomod a reszleteket rajta
- magadra ontod a forro vizet es mesz a surgossegire.

Sebitar · http://sebitar.blog.hu 2012.04.05. 22:00:12

Uff!

Műgyanta hajlításhoz még annyit, hogy a hajszárító is jól működik...felmelegít megformál...tart amíg kihűl, és már jó is...a többivel meg szinte mindenben egyetértek, a GW egy csög...a műgyantájukkal Geckonál találkoztam és hát eléggé förtelem...

Sebitar

Cs@tLós 2012.04.16. 02:28:10

@MA5X: Jaja, eddig sem voltak sztem nagy számok a gw-s festőkönyvek, kedvencem az amikor látványosan nem azt a színt használja, mint amit leír, én ebbe elég gyakran belefutottam. Összességében azért írtam, hogy eleve az nem tetszik, hogy ezt is szétszedték, és fizess érte pluszban, vagy persze találd ki magadnak, hogy milyen szinekkel akarsz dolgozni, de az meg elég időigényes tud lenni.

A liquid grínsztáffot nem én írtam, bár egyetértek ezzel, hogy vedd meg a failcast mellé, és emiatt volt is roham érte, hogy ne tépd szét a hajad miközben előkészíted a figut, de megvallom, én is rohantam érte, mert baromi jó a műanyag szettekhez is, egy álom az eddigi kínlódáshoz képest. Szóval ezt én is teljesen üdvözlendőnek tartom, a gw megfontolásától függetlenül.

Van 1 conversion chart (vagy mi az álneve) a GW oldalán a régi és az új festékek közt, nemtom az alapján nézted-e, hogy változott-e a régi festékek árnyalata, én erre lennék kíváncsi, én még nem próbáltam őket. Nem örülnék, ha megszűntek vna a szineim, amiket használtam, volt pár amit kifejezetten szerettem (és volt pár amiket kifejezetten gyűlöltem)...plö a lizzikhez használt kék árnyalatokat úgy szerettem ahogy voltak, erre a nevek alapján úgy látom, hogy visszaléptek a régi kékeszöld színsémához...

Azóta belefutottam 1-2 cikkbe, van aki a failcast alakításához forró víz-hideg víz kombót használ, azt írta, hogy 50 celsius fokos víz bőven elég a művelethez, van aki meg főz magának teát, és amíg úgyis forró, fölé tartja a figut, az már elég az alakításához állítása szerint :)

Igen, tudom, hogy vasútmodell boltban 1 zsák füvet vágnak hozzád annyiért, amennyiért a gw 1 macskakajás doboznyit ad. Viszont olyan tuft-ot nem találtam még mint az army painter/gw tuft, az érdekelne, hogy ilyesmit hol találni. Virágos mezőkből nagyon brutál kivitelek vannak a vasútmodell boltokban :D

goblinpirate 2012.04.16. 13:08:24

@Cs@tLós: Maxxx Vasútmodellezős füvet adott nekem a Dark Eldáihoz, azt hiszem említette is, itt vagy máshol, nos az elég jó, és ugye Tuft-ként működik.

Ha visszább keresel a cikkek között, a Malifaux-os Undertaker's csapatomnál láthatsz a talpakon az Army Painter-es mellett,ergo meg van az összehasonlítás alapja is :).

MA5X 2012.04.16. 17:30:03

"A liquid grínsztáffot nem én írtam"
jap, gyujtve irtam az elotte levo hozzaszolasokhoz.

conversion chart: haat azt tudom mondani, hogy a regi szinekhez hasonloak az ujak, de fekete-feher kivetelevel kb sok sikert az azonos arnyalathoz (gyk: van elteres, nehol eleg sok). Ha egyezo arnyalat kell, akkor sajnos csak Vallejo/CoatDArms/sajat keveres ami marad.

fu: legalisan csak Hollandiaban :)
A tuft valtozat tenyleg van vasutmodell boltban H0-s meretaranyu tokeletesen jo a 28mm-es figurakhoz.
Nem 100% (doboz reg eldobva), de azt hiszem ez a termek: www.modellbahnwelt24.de/Faller-180465-PREMIUM-Landscape-segment-Wild-grass-meadow-N-H0

vasut-modellezo borzen fel aron lehetett oket kapni, igy 1500Ft-ert volt egy nagy lap, amibol egy kis csikot Tippinek adtam, A maradeknak meg kb 5-ode v 6-oda fogyott el eddig. 1db lap 1 3000-4000pt-os WH sereghez tobb, mint eleg.

ami meg jopofa itt: viragos mezo: www.modellbahnwelt24.de/Faller-180461-PPREMIUM-Landscape-segment-Flowering-meadow-violet-N-H0

StyxWar 2013.11.03. 19:51:43

Nagyon tetszenek a csatariportjaid, küönösen az, ahogy sztorit kerítessz köréjük.
Nekem, mint kezdő játékosnak, nagyon tanulságosak is. Köszönöm!

StyxWar 2013.11.03. 19:53:58

pffff... tiszta gáz, ez nem ide ment volna, hanem egy másik post alá.

Ide ezt akartam írni: tök jó a blog, örömmel olvasom. Köszi!

:)

TMT MANUFAKTURA

A TMT Manufaktúra egy baráti társulás, amely egyedi figurák megtervezésével-kivitelezésével-festésével foglalkozik, ezenfelül tereptárgyak és terepasztalok készítésével.A blogunk célja, hogy minél szélesebb körben ismertek legyünk, hogy berobbanjunk a köztudatba, és természetesen hogy nyomon követhetőek legyenek a munkáink.

Tagok:

Bíró Sándor alias Transferatu (az első T): Grafikus tervezés, szkrecsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat. Beteg elménk által megálmodott világot Ő veti papírra.

Boros Tamás alias MAC(az egyetlen M) : Konvertálás, szkreccsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat.

Tombi Tibor alias Tippi (az utolsó T) : Festés

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (5) 2015 (1) 2016 (3) 2017 (1) 40k (9) A (1) acolyte (1) angel (1) art (1) átvezető (7) baráti (2) beach (1) bemutatkozás (1) Bemutató (1) bike (1) brainstorm (1) character (2) Címkék (2) CMON meghívó (1) conversion (11) convert (7) counters (2) daemon (2) dark (1) day (1) deathskull (3) deff (2) diorama (6) dread (2) dreadnought (1) dwarf (1) DZC (4) épület (9) eszköz (1) évkezdő (1) fallen (1) Fantasy (7) fantasy (1) festés (9) flames (1) games (1) gamesday (6) grafika (2) green (9) greenstuff (2) heresy (1) ismertető (3) jam (1) Khador (5) kicsomagolás (2) kitbash (17) Kommentár nélkül (1) konvert (12) KOW (1) közös Cikk (1) malifaux (7) MalifauxJam (2) Móvár (2) nemzetközi (2) nurgle (1) of (1) ogre (1) ork (8) paint (6) painting (3) reklám (1) renowar (1) stuff (3) styrol (18) szabály (1) szkreccs (14) szpííd (2) talp (1) terrain (2) terv (6) törpe (3) Tutorial (7) Uj játék (4) Új játék DZC (3) unclean (1) verseny (9) waagh (1) war (1) warhammer (14) Warmachine (5) western (6) ww2 (2) Címkefelhő

Friss topikok

süti beállítások módosítása