Arc Festésének Rejtelmei

SZERZŐ: sztyopper 19:44

Üdv.

Megint jelentkeznék egy rövid cikkel, amiben azt mutatom be, hogy én hogyan szoktam festeni az arcot. 

Két rövid leírás lesz, az egyik a gyorsabb verzió, a másik lassabb, pöcsölősebb festés. 

Annyit azért hozzáfűznék, hogy szerintem nem bonyolult arcot kifesteni, hiszen ugyanazok az alapszabályok vonatkoznak rá, mint bármilyen más részének festése egy figurán(akár ruha, páncél stb..). Ami hiba szokott lenni, és mindenki felhördül, hogy nem úgy sikerült ahogyan kellett volna, annak oka a  festék hígsága. Több rétegben dolgozunk, ezért büdösmód fel kell hígítani a festéket. A másik oka a híg festésnek, hogy a bőr színek tartalmaznak fehér színt, ezért két réteget nehéz összedolgozni, ha nem híg a festék(a "gyors" verziónál látszik is). Én a mai napig nem tudtam elsajátítani az ecsetnyalogatós, összedolgozós teknikát, ezért én még hígabb festékkel dolgozom, úgymond a koszosvíz teknikát alkalmazom(hónapokig röhögtem a teknika elnevezésén, mikor Mac-től hallottam).

A leírásban két fajta festéket használtam, vallejot, és citadelt. 

Vallejoból: Tan, Elf skintone

Citadellből: Deathclaw Brown, Reikland fleshshade(bemosó)

A lényeg az, hogy a hús színnek több árnyalatát használom a festésekhez, ezeket keverem. A leírásban megpróbálok arányokat írni, de ezt nehéz elmagyarázni, inkább ki kell tapasztalni. 

A fényképek, sajna a gépem gyengesége miatt katasztrófálisak. Néhol az átmenetet szinte észre sem lehet venni. Szerintem jobban jártok, ha megnézitek nagyban a helyén. Vagy használtok egy kis ctrl+ kombinációt. 

Akkor kezdjük is a gyosabb verzióval:

1. A figura fejét világos szürkével lealapoztam. Soha nem szoktam használni szürkét, de most megpróbáltam kihagyni egy lépést a fekete, és az alapszín között.

2. A figura kap egy sötétebb hús színt

3. Megfestem a szemeit(írtó bénán tudok még a mai napig is szemet festeni). Fehérrel behúzom a szem fehérjét, majd egy fekete pöttyöt próbálok beletenni a felső széle közepébe egy kihegyezett fogvájóval. Ezeknél a műveleteknél az ecsetetből, és a fogvájóból is kihúzom a festéket, hogy ne tudjon szétfolyni. Nekem is többszöri próbálkozásra sikerül. Utána alapszínnel visszajavítom a szem széleit, formára igazítom. 

4. Bemosom az egészet egy sötétebb bemosóval.

5. Pofacsontot, állat, szájat, orrot, szemöldököt visszafestem az alapszín, és egy hús szín 1:1 arányával.

6. Az áll végét, pofacsontot, orr hegyét, szemöldököt kihúzom tisztán hús színnel. ha gyorsabban akarsz fösteni, ezt a lépést kihagyhatod. 

7. Itt kifestettem a szakállat, és a sisakot, hogy jobban látszódjon a végeredmény.

Most jönne a hosszabb verzió, de mint utólag számolgattam nem áll sokkal több lépésből, csak egy picit jobban odafigyeltem az árnyék hatásokra.

1. Szintén szürkével alapoztam.

2. Szintén alapszín(tan) felvitele.

3. Aztán a szemmel való pöcsölés.

4. Itt felvittem pár mély árnyékot bemosóval, de nem az egészet ecseteltem, hanem csak kihúztam a szem mélyedéseket, a seb környékét, a fülkagylót, a nagyobb mélyedéseket.

5. Elkezdtem világosítani az arc csontot, sebhelyet, orrot, homlokot a megfelelő irányban tan, és deathclaw brown keverékével.

6. Itt folytattam a világosítást tisztán deathclaw brown-al. 

7. tovább világosítottam deathclaw brown, és elf skintone 2:1 arányú keverékével.

8. Majd a legvégén nagyon a magas részekre kapott egy kis tiszta elf skintone-t. Nagyon híg bemosóval még visszajavítottam egy-két helyen.

És voillá kész is az arc.

Ami gyakorlat kérdése, az a két legfontosabb dolog: festék hígítása, és az árnyékok elhelyezése, amit én a mai napig sem tudok megfelelően csinálni. 

Reménykedem cikkem hasznosságában, és jó föstögetést, gyakorlást kívánok mindenkinek.

2013 júl. 28

A bejegyzés trackback címe:

https://tmtmanufaktura.blog.hu/api/trackback/id/tr825430160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.07.29. 07:22:07

Kicsit nagyobb képek is lehetnének ezekről a fejekről Szyopus, mert alig látszanak...

sztyopper 2013.07.29. 07:48:40

@bogesz001: Mint írtam a cikkben is, ennyire képes a fényképező gépem, a többi a felbontás rovására menne.
viszont van minden böngészőben egy funkció, amivel lehet nagyítani, ezt a ctr és a plusz vagy mínusz billentyű lenyomásával érheted el.
Vagy veszel egy 22 colos monitort. :)

Petrow 2013.07.29. 09:12:58

A szem részletesebb leírásának örültem volna, mert nekem is pont az a kritikus. Mivel ahogy említetted, híg festékkel kell dolgozni, elfolyik a halál #&@$ßra, minden kis résbe beleül, csak ott nem marad, ahol kellene...
Ha a szemet festem meg utoljára, elcsúfítom az addig felvitt rétegeket. Ha a szemet feste meg elsőnek, akkor meg az arc árnyalásához használt festék fog belefolyni, ha nem vigyázok.
Külön para az írisz megfestése (hogy a pupilla is benne legyen, már nem is merek rá gondolni), mert akármilyen hegyes az ecset, akármilyen állagú a festék, mindig csak egy random paca jön ki, ami többé-kevésbé kerek. És néha nagyon hülyén mutat.

sztyopper 2013.07.29. 12:09:34

@Petrow: Na majd mingyárt beszúrok egy fél mondatot a szemről. :)

Petrow 2013.07.29. 12:39:50

Kösz az update-et; én is ugyanezzel a technikával próbálkozom :)
De ezek szerint akkor nincs más üdvözlendő megoldás, csak próba-pöttyentés-szentségelés-törlés
(ismétlés n alkalommal, aholn konvergál a 100-hoz),
majd a határértékig elért sikerek számának függvényében
örömtánc,
vagy figura balisztikus pályán történő elhajítása.

sztyopper 2013.07.29. 12:50:37

@Petrow: Hát igen. Én is sokat gondolkoztam valami egyszerűbb megoldáson. Ecset, aminek egy szál vastag szőre van, vagy alkoholos filc, de még ez a fogvájós megoldás vált be a legjobban. Javítanom nekem is kell, mert már a remegő kézre az egy feles sem megoldás.
Bár aszongyák a szűz lány kezének simogatása mindenre gyógyír.

Petrow 2013.07.29. 14:21:33

"Bár aszongyák a szűz lány kezének simogatása mindenre gyógyír" - csak óvatosan, Pedobear :)

MARNEUS 2013.07.29. 15:42:28

Köszi Sztyopa !

Jó lett a cikk ! Csak így tovább :)

MAC

Tilinger Ádám 2013.07.29. 23:28:34

Tényleg klassz cikk, ami szuper is lehetett volna kicsit normálisabb képekkel. OK, hogy a géppel nem tudtál nagyobb arcot lőni, de legalább a batárnagy keretet levághattad volna róluk, teljesen elvesznek a fejek a fotókon. Kb. így:
smg.photobucket.com/user/pembroke/library/Photos/Wargame/Warhammer_Fantasy_Battles/Sztyopa?sort=4&page=1

sztyopper 2013.07.30. 07:46:08

@Tilinger Ádám: Kösz Ádám. Azért látom vannak szakértő fotó szerkesztő emberek is. :)

TMT MANUFAKTURA

A TMT Manufaktúra egy baráti társulás, amely egyedi figurák megtervezésével-kivitelezésével-festésével foglalkozik, ezenfelül tereptárgyak és terepasztalok készítésével.A blogunk célja, hogy minél szélesebb körben ismertek legyünk, hogy berobbanjunk a köztudatba, és természetesen hogy nyomon követhetőek legyenek a munkáink.

Tagok:

Bíró Sándor alias Transferatu (az első T): Grafikus tervezés, szkrecsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat. Beteg elménk által megálmodott világot Ő veti papírra.

Boros Tamás alias MAC(az egyetlen M) : Konvertálás, szkreccsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat.

Tombi Tibor alias Tippi (az utolsó T) : Festés

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (5) 2015 (1) 2016 (3) 2017 (1) 40k (9) A (1) acolyte (1) angel (1) art (1) átvezető (7) baráti (2) beach (1) bemutatkozás (1) Bemutató (1) bike (1) brainstorm (1) character (2) Címkék (2) CMON meghívó (1) conversion (11) convert (7) counters (2) daemon (2) dark (1) day (1) deathskull (3) deff (2) diorama (6) dread (2) dreadnought (1) dwarf (1) DZC (4) épület (9) eszköz (1) évkezdő (1) fallen (1) fantasy (1) Fantasy (7) festés (9) flames (1) games (1) gamesday (6) grafika (2) green (9) greenstuff (2) heresy (1) ismertető (3) jam (1) Khador (5) kicsomagolás (2) kitbash (17) Kommentár nélkül (1) konvert (12) KOW (1) közös Cikk (1) malifaux (7) MalifauxJam (2) Móvár (2) nemzetközi (2) nurgle (1) of (1) ogre (1) ork (8) paint (6) painting (3) reklám (1) renowar (1) stuff (3) styrol (18) szabály (1) szkreccs (14) szpííd (2) talp (1) terrain (2) terv (6) törpe (3) Tutorial (7) Uj játék (4) Új játék DZC (3) unclean (1) verseny (9) waagh (1) war (1) warhammer (14) Warmachine (5) western (6) ww2 (2) Címkefelhő

Friss topikok

süti beállítások módosítása