Dísztalp Gyártás

SZERZŐ: sztyopper 20:23

Kollégáknak ígértem, hogy jelentkeznék egy dísztalp gyártó cikkel. Megpróbálom egyszerűen elmagyarázni, és remélem nem egy bonyolult dolog lesz belőle. Vágjunk is bele, mert nem szeretek hosszú bevezetőt írni.

Nokéremszépen. 

A dísztalp gyártáshoz való alapanyagok: 

  • falap
  • szegőléc. Ez kell a falap körbeszegéséhez. Én obi, praktiker vonalon szoktam beszerezni, elég sok fajta van. Kb. 5-600 forint egy 2méteres szál.
  • Gérláda. Nem tudom mi a hivatalos neve, amióta asztalos vagyok, én így hívom. Ezzel fogjuk a szegőléc sarkokat 45 fokban összevágni. Meg persze
  • Egy passzító fűrésszel. A kettő együtt szettben 1500 forint körül mozog
  • Csiszoló papír
  • PVA(másik nevén vizes diszperziós faragasztó)
  • centi, colstok, mérőszalag(incses nem jó), 
  • ceruza,toll,filc
  • szeszpác
  • vízbázisú díszlazúr, lakk
  • ecset(csak a rend kedviért)
  • 2 sör(erről képet nem csináltam hátha fiatal korúak is olvassák a bejegyzést)


Elkészítés:


Először a falapot vágjuk méretre, attól függően, hogy mekkora talpat szeretnénk készíteni. Ezt teheted a paszító fűrésszel is, vagy egy dekopír fűrésszel is, ha egy kicsit gépesítve vagy.  Na erről a lépésről nem csináltam képet, de logikus lépésnek tűnik. 

Szegjük körbe a lapot a díszléccel(szegőléccel). Befogod a lécet a gérládába, és az egyik végét megvágod 45 fokban.

Odafogod az oldalához, és berajzolod a másik végét is. Én azt a pontot jelöltem meg, ahonnan a 45 fok indul kifelé. Minden oldalt külön rajzoltam be, mert nem sikerült a falap oldalait egyforma hosszúra vágni. Itt érdemes megjelölni, hogy melyik léc, melyik oldalra fog kerülni, nehogy ragasztáskor szopacs legyen

Ha esetleg nem jó szöget vágtál, vagy picit hosszú a  léc, akkor csiszolj belőle kicsit. Ha rövidebb akkor már mindegy. Erről az egyszerű ácsinas története jutott eszembe:" Mester! Már kétszer vágtam a gerenda hosszából, de még mindig rövid!" :)

Ezután ragaszd fel PVA ragasztóval az oldalakat. Egy Pattex márkájú faragasztóról csináltam fényképet, de léteznek sokkal olcsóbb faragasztók is. Sőt ezt a dobozt én már újratöltöttem. Ha nem köt gyorsan a ragasztó, akkor használj hozzá pillanat szorítót. Óvatosan húzd meg a szorítót, hogy ne hagyjon nyomot a fában. 

Ezek után csiszold össze kicsit az illesztett sarkokat, hogy jobban passzoljanak egymáshoz, Tuti, hogy valamerre elcsúszott. Ha nagy a rés lehet fatapasszal javítani, és utána csiszolni.

Kezdődhet a felületkezelés. Én erre a célra szeszpácot szoktam használni, amit pácolás előtt keverek be. Azért ezt használom szinezésre, mert kis mennyiséget tudok bekeverni, és legalább 12 fajta van a színskálában. Gondoljatok bele egy 7 decis lazur 2000 forint felett van, míg egy ilyen zacskó szeszpác 600 forint körül+ az 1000 forintos 1liter denaturált szesz(sajna nem lehet meginni), és maximum fél decit, vagy kevesebbet szoktam bekeverni belőle. A pácot lehet világosítani, vagy sötétíteni, attól függően, hogy mennyi színt  raksz a szeszbe, vagy hányszor kened le vele a felületet. Rutinosak kevés színt használnak, és többször kenik.

Ecsettel, vagy szivaccsal felhordom a szeszpácot, majd megvárom, hogy megszáradjon. 

Száradás után mehet rá a színtelen  díszlazur. Vigyázat a víz szed fel a felületről pácot, ezért külön tégelyből érdemes venni a lazurt az ecsettel , ha nem akarod, hogy a színtelen anyagod színes legyen. Az első réteg száradása után át szoktam polírpapírral finoman csiszolni, mert az első réteg lazúr felhúzza a fa szálát, és a felület dorozmás lesz.

Még egy réteg lazúr az átcsiszolt felületre, és kész is a talp. A közepét ízlés szerint díszítsd.

2013 aug. 21

A bejegyzés trackback címe:

https://tmtmanufaktura.blog.hu/api/trackback/id/tr725470055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goblinpirate 2013.08.21. 21:42:33

Nagyon király! :) Végre én is tudok majd dísztalpat csinálni itthon :).

Köszi!

MARNEUS 2013.08.22. 15:40:37

Gratu Sztyopa :D
Kiba jó cikk :D
NAgyon tetszik és nagyon hgasznos :D Még ilyen jöhet :D

MAC

TMT MANUFAKTURA

A TMT Manufaktúra egy baráti társulás, amely egyedi figurák megtervezésével-kivitelezésével-festésével foglalkozik, ezenfelül tereptárgyak és terepasztalok készítésével.A blogunk célja, hogy minél szélesebb körben ismertek legyünk, hogy berobbanjunk a köztudatba, és természetesen hogy nyomon követhetőek legyenek a munkáink.

Tagok:

Bíró Sándor alias Transferatu (az első T): Grafikus tervezés, szkrecsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat. Beteg elménk által megálmodott világot Ő veti papírra.

Boros Tamás alias MAC(az egyetlen M) : Konvertálás, szkreccsbuild, tereptárgy készítés és minden egyéb kézügyességet megkívánó feladat.

Tombi Tibor alias Tippi (az utolsó T) : Festés

Címkék

2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (5) 2015 (1) 2016 (3) 2017 (1) 40k (9) A (1) acolyte (1) angel (1) art (1) átvezető (7) baráti (2) beach (1) bemutatkozás (1) Bemutató (1) bike (1) brainstorm (1) character (2) Címkék (2) CMON meghívó (1) conversion (11) convert (7) counters (2) daemon (2) dark (1) day (1) deathskull (3) deff (2) diorama (6) dread (2) dreadnought (1) dwarf (1) DZC (4) épület (9) eszköz (1) évkezdő (1) fallen (1) fantasy (1) Fantasy (7) festés (9) flames (1) games (1) gamesday (6) grafika (2) green (9) greenstuff (2) heresy (1) ismertető (3) jam (1) Khador (5) kicsomagolás (2) kitbash (17) Kommentár nélkül (1) konvert (12) KOW (1) közös Cikk (1) malifaux (7) MalifauxJam (2) Móvár (2) nemzetközi (2) nurgle (1) of (1) ogre (1) ork (8) paint (6) painting (3) reklám (1) renowar (1) stuff (3) styrol (18) szabály (1) szkreccs (14) szpííd (2) talp (1) terrain (2) terv (6) törpe (3) Tutorial (7) Uj játék (4) Új játék DZC (3) unclean (1) verseny (9) waagh (1) war (1) warhammer (14) Warmachine (5) western (6) ww2 (2) Címkefelhő

Friss topikok

süti beállítások módosítása